фізика 9 клас

Доброго дня шановні учні та батьки!

На цій сторінці ви знайдете корисну та цікаву інформацію з фізики, матеріали для підготовки та виконання домашніх завдань.

З повагою, учитель фізики Сергій Миколайович!
Запитання можна лишати в коментарях.

*   *   *




Фізика: підручник для 9 класузагальноосвітніх навчальних закладів / [В. Г. Бар’яхтар, Ф. Я. Божинова,С. О. Довгий, О. О. Кірюхіна];за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого




Урок 32 Розв’язування задач за темою «Побудова зображень у лінзах. Деякі оптичні пристрої. Формула тонкої лінзи»
Домашнє завдання: Повторити § 15, Вправа № 15 (7, 8).
Підготуватися до Лабораторної роботи №5.
Запитання для самоконтролю:
1. Які промені зручно використовувати для побудови зображення, одержуваного за допомогою лінзи?
2. Чи можна одержати дійсне зображення за допомогою розсіювальної лінзи?
3. Чи можна одержати уявне зображення за допомогою збиральної лінзи?
4. За допомогою лінзи отримано зображення предмета. У якому випадку його можна побачити на екрані –  коли це зображення є дійсним чи коли воно уявне?
5. Чи можна за характеристиками зображення визначити, якою є лінза – збиральною чи розсіювальною?
6. Назвіть оптичні пристрої, в яких є лінзи.
7. Які фізичні величини пов’язує формула тонкої лінзи?
8. Якого правила слід дотримуватися, застосовуючи формулу тонкої лінзи?
Додаткові матеріали:


Урок 31 Розв’язування задач за темою «Побудова зображень у лінзах. Деякі оптичні пристрої. Формула тонкої лінзи»
Домашнє завдання: Повторити § 15, Вправа № 15 (2, 3), Пункт 4 «Учимося розв'язувати задачі» задача 1.
Запитання для самоконтролю:
1. Які промені зручно використовувати для побудови зображення, одержуваного за допомогою лінзи?
2. Чи можна одержати дійсне зображення за допомогою розсіювальної лінзи?
3. Чи можна одержати уявне зображення за допомогою збиральної лінзи?
4. За допомогою лінзи отримано зображення предмета. У якому випадку його можна побачити на екрані –  коли це зображення є дійсним чи коли воно уявне?
5. Чи можна за характеристиками зображення визначити, якою є лінза – збиральною чи розсіювальною?
6. Назвіть оптичні пристрої, в яких є лінзи.
7. Які фізичні величини пов’язує формула тонкої лінзи?
8. Якого правила слід дотримуватися, застосовуючи формулу тонкої лінзи?
Додаткові матеріали:

Урок 30 Побудова зображень у лінзах. Деякі оптичні пристрої. Формула тонкої лінзи
Домашнє завдання: Опрацювати § 15, Вправа № 15 (1).
Запитання для самоконтролю:
1. Які промені зручно використовувати для побудови зображення, одержуваного за допомогою лінзи?
2. Чи можна одержати дійсне зображення за допомогою розсіювальної лінзи?
3. Чи можна одержати уявне зображення за допомогою збиральної лінзи?
4. За допомогою лінзи отримано зображення предмета. У якому випадку його можна побачити на екрані –  коли це зображення є дійсним чи коли воно уявне?
5. Чи можна за характеристиками зображення визначити, якою є лінза – збиральною чи розсіювальною?
6. Назвіть оптичні пристрої, в яких є лінзи.
7. Які фізичні величини пов’язує формула тонкої лінзи?
8. Якого правила слід дотримуватися, застосовуючи формулу тонкої лінзи?
Додаткові матеріали:

Урок 29 Лінзи. Оптична сила лінзи
Домашнє завдання: Опрацювати § 14, Вправа № 14 (1 – 3 письмово; 4, 6 усно).
Запитання для самоконтролю:
1. Дайте означення лінзи.
2. Які види лінз вам відомі?
3. Чим розсіювальна лінза відрізняється від збиральної?
4. Що називають дійсним фокусом лінзи?
5. Чому фокус розсіювальної лінзи називають уявним?
6. Що називають фокусною відстанню лінзи?
7. Дайте означення оптичної сили лінзи. У яких одиницях її вимірюють?
8. Оптичну силу якої лінзи взято за одиницю?
Додаткові матеріали:


Урок 28 Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів
Домашнє завдання: Опрацювати § 13, Вправа № 13 (1 – 5).
Запитання для самоконтролю:
1. Опишіть досліди Ньютона щодо встановлення спектрального складу світла.
2. Назвіть сім спектральних кольорів.
3. Дайте означення дисперсії.
4. Світло якого кольору зазвичай найбільше заломлюється в речовині? найменше заломлюється?
5. У якому природному явищі ми спостерігаємо дисперсію світла?
6. Які кольори називають доповняльними?
7. Назвіть три основні кольори спектра. Якими є властивості основних кольорів?
8. Чому навколишній світ ми бачимо різнокольоровим?
Додаткові матеріали:


Урок 27 Лабораторна робота № 4 Дослідження заломлення світла
Домашнє завдання: Повторити § 12
Закінчити оформлення звіту про лабораторну роботу № 4.
Творче завдання
Скориставшись рисунком, продумайте та запишіть план проведення експерименту з визначення показника заломлення води відносно повітря. У разі можливості проведіть експеримент.
Додаткові матеріали:

Урок 26 Розв’язування задач за темою «Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закони заломлення світла»
Домашнє завдання: Повторити § 12, Вправа № 12 (4, 5, 7).
Запитання для самоконтролю:
1. Які досліди підтверджують явище заломлення світла на межі поділу двох середовищ?
2. Який кут називають кутом заломлення?
3. Сформулюйте закони заломлення світла.
4. У чому причина заломлення світла?
5. Що показує відносний показник заломлення?
6. Як швидкість поширення світла пов’язана з оптичною густиною середовища?
7. Дайте означення абсолютного показника заломлення.
8. Порівняйте оптичні густини середовищ, якщо кут заломлення світла менший за кут падіння; більший за кут падіння.
Додаткові матеріали:


Урок 25 Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла
Домашнє завдання: Опрацювати § 12, Вправа № 12 (1 (доробити), 2, 3).
Запитання для самоконтролю:
1. Які досліди підтверджують явище заломлення світла на межі поділу двох середовищ?
2. Який кут називають кутом заломлення?
3. Сформулюйте закони заломлення світла.
4. У чому причина заломлення світла?
5. Що показує відносний показник заломлення?
6. Як швидкість поширення світла пов’язана з оптичною густиною середовища?
7. Дайте означення абсолютного показника заломлення.
8. Порівняйте оптичні густини середовищ, якщо кут заломлення світла менший за кут падіння; більший за кут падіння.
Додаткові матеріали:


Урок 24 Лабораторна робота № 3 Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала
Домашнє завдання: Повторити § 11. Закінчити оформлення звіту про лабораторну роботу № 3.
Запитання для самоконтролю:
1. Чому ми бачимо тіла навколо нас?
2. Який кут називають кутом падіння? кутом відбивання?
3. Сформулюйте закони відбивання світла.
4. За допомогою якого приладу можна переконатись у справдженні законів відбивання світла?
5. У чому полягає властивість оборотності світлових променів?
6. У якому випадку зображення називають уявним?
7. Схарактеризуйте зображення предмета в плоскому дзеркалі.
8. Чим розсіяне відбивання світла відрізняється від дзеркального?
Додаткові матеріали:


Урок 23 Розв’язування задач за темою «Відбивання світла. Закони відбивання світла. Плоске дзеркало»
Домашнє завдання: Повторити § 11, Вправа № 11 (6 – 8).
Підготуватися до Лабораторної роботи №3
Запитання для самоконтролю:
1. Чому ми бачимо тіла навколо нас?
2. Який кут називають кутом падіння? кутом відбивання?
3. Сформулюйте закони відбивання світла.
4. За допомогою якого приладу можна переконатись у справдженні законів відбивання світла?
5. У чому полягає властивість оборотності світлових променів?
6. У якому випадку зображення називають уявним?
7. Схарактеризуйте зображення предмета в плоскому дзеркалі.
8. Чим розсіяне відбивання світла відрізняється від дзеркального?
Додаткові матеріали:


Урок 22 Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало
Домашнє завдання: Опрацювати § 11, Вправа № 11 (1-4).
Запитання для самоконтролю:
  1. 1. Чому ми бачимо тіла навколо нас?
  2. 2. Який кут називають кутом падіння? кутом відбивання?
  3. 3. Сформулюйте закони відбивання світла.
  4. 4. За допомогою якого приладу можна переконатись у справдженні законів відбивання світла?
  5. 5. У чому полягає властивість оборотності світлових променів?
  6. 6. У якому випадку зображення називають уявним?
  7. 7. Схарактеризуйте зображення предмета в плоскому дзеркалі.
  8. 8. Чим розсіяне відбивання світла відрізняється від дзеркального?
Додаткові матеріали:

Урок 21 Розв’язування задач за темою «Світловий промінь і світловий пучок. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення»
Домашнє завдання: Повторити § 10, Вправа № 10 (5 – 7).
Експериментальне завдання (за бажанням).
Запитання для самоконтролю:
1. Дайте означення світлового променя.
2. Сформулюйте закон прямолінійного поширення світла.
3. Які досліди та явища підтверджують прямолінійність поширення світла?
4. За яких умов предмет утворюватиме тільки повну тінь, а за яких – повну тінь і півтінь?
5. У якому випадку ми спостерігаємо повне сонячне затемнення? часткове сонячне затемнення?

6. Коли спостерігається повне місячне затемнення? часткове місячне затемнення?

Урок 20 Світловий промінь і світловий пучок. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення
Домашнє завдання: Опрацювати § 10, Вправа № 10 (2, 3)
Запитання для самоконтролю:
1. Дайте означення світлового променя.
2. Сформулюйте закон прямолінійного поширення світла.
3. Які досліди та явища підтверджують прямолінійність поширення світла?
4. За яких умов предмет утворюватиме тільки повну тінь, а за яких – повну тінь і півтінь?
5. У якому випадку ми спостерігаємо повне сонячне затемнення? часткове сонячне затемнення?
6. Коли спостерігається повне місячне затемнення? часткове місячне затемнення?
Додаткові матеріали:

Урок 19 Світлові явища. Джерела та приймачі світла. Швидкість поширення світла
Домашнє завдання: Опрацювати § 9, Вправа № 9 (3, 4)
Запитання для самоконтролю:
1. Яку роль відіграє світло в житті людини?
2. Дайте означення джерела світла. Наведіть приклади.
3. Чи є Місяць джерелом світла? Поясніть свою відповідь.
4. Наведіть приклади природних і штучних джерел світла.
5. Що спільного мають теплові і люмінесцентні джерела світла? Чим вони відрізняються?
6. За яких умов джерело світла вважають точковим?
7. Які пристрої називають приймачами світла? Наведіть приклади природних і штучних приймачів світла.
8. Якою є швидкість поширення світла у вакуумі?
Додаткові матеріали:

Урок 18 Захист навчальних проектів з теми «Магнітне поле»
Детальніше за посиланням: http://glsch3info.blogspot.com/p/blog-page_24.html
Домашнє завдання: Повторити § 1 – 8


Урок 17 Контрольна робота № 1 з теми «Магнітне поле»
Домашнє завдання: Повторити § 1 – 8. Ознайомитися з матеріалом енциклопедичної сторінки після розділу I «Магнітне поле» підручника. Підготуватися до захисту навчальних проектів
Детальніше за посиланням: http://glsch3info.blogspot.com/p/blog-page_24.html


Урок 16 Розв’язування задач з теми «Магнітне поле». Підготовка до контрольної роботи № 1
Домашнє завдання: Повторити § 1 – 8
Виконати завдання рубрики «Завдання для самоперевірки до розділу I “Магнітне поле”» підручника: № 1 – 4, 6 – 7, 14.
Запитання для самоконтролю:
Знати матеріал, поданий у таблицях і схемах рубрики «Підбиваємо підсумки розділу І “Магнітне поле”» підручника
Додаткові матеріали:

1 коментар: